19 Haziran 2009 Cuma

Açıldı bir susam daha


Illustration by Aleksander Jannson
alexanderjansson.com

Son günlerde illüstrasyon peşine düştüm. Ve shannonassociates.com/a rastlayınca önce bir durup yutkundum , içeri girmeden pırıltıdan gözlerim kamaşmıştı zaten .. Bir iki mücevher aldım elime , aman tanrım nasıl bir güzellik, nasıl bir hayal gücü, nasıl bir olasılıksızlık .. Kendimi bu dünyaya adayasım var izleyici bile olsam burda kalmak istiyorum .. Alleaddinin hazine dolu mağraya girdiğindeki şaşkınlığı gibi ..

Bir de ajourneyroundmyskull a rastladım .. Unutulmuş illustratörler diye bir başlığı var .. Saygı duymamak elde değil. Bizde böyle bir biriktirme araştırma var mıdır acaba ? Başlamak lazım artık .
Dün gece John Berger' den Rene Magritte hakkında bir eleştiri yazısı okudum .. ''Magritte 'in anlatmaya çalıştığı düşüncemizin özgür olmadığı, resimleri düşünce özgürlüğünün maddi göstergeleri ''
'' Resim, verili olanla istenen arasında aracıdır'' diyor Berger .
Durdum düşünüyorum..