7 Haziran 2009 Pazar

ilk yumak



Maşa ile alınan gün yumaklarından biri serildi . İzmir' de teslim aldığım gün kutusundan çıkan yumak sıcaklığı merkeze doğru ^34 santigrad dereceyi buldu .


İstanbul'dan bir arkadaşım Ümran, çocukluğumda annemin yetiştirdiğini hatırladığım bir bitkiden üretmem için bir yaprakcık göndermiş . Kırmızı çiçekli ve yassı dikensiz su depolayan yaprak gövde şeklinde bir bitki . Ev içlerinde görüyorum daha çok, annemin ki de merdiven başında dururdu .. Çok mutlu oldum uzun bir yoldan ve uzun bir zaman öncesinden yani iki boyutu aşıp gelmiş bana . Sevgili Ümran, benim için anlamını bilmeden ama kalpten gönderdiğin bu armağanı gözüm gibi koruyup yaşatmak niyetindeyim . Tohum taşıyıcı , bikileri çoğaltabilen yaşatabilen insanlar var . Bu iş biraz empati ,biraz bilgi gerektriyor , ayrıca sabır ve emek de..


Bir bitki öldüğünde kedimiz ya da balığımızı kaybetiğimiz gibi üzülmüyoruz .. Bu neden böyle acaba .. Bizimle iletişim halinde olmadıklarına emin miyiz ? Bu ilginç olurdu .. Bunu denemek de fayda var .. Arık daha iletşime açık olmaya başlıyorum bakalım neler olacak !


Bu arada bitki dünyasıyla ilgili John Fowles'in '' Ağaç ve doğanın doğası'' adında bir kitabını okumuştum yeniden ona ulaşıp okumak iyi olacak. Doğa ile ilişkimiz oldukça hiyerarşik ..Bu konudaki farkındalığı yeniden ele alınması gerek bence ..


Georg Dionys Ehret (1708-1770) botanik çizimlerini BibliOdyssey adlı blog aracılığıyla gördüm .. Ümran' ın gönderdiği bitkinin adını bilemiyorum şimdilik . Annem Şubat çiçeği derdi . Araştırıyorum : )


BibliOdyssey son zamanlarda içinden çıkmayı istemediğim bir cennet gibi !


Sm0ky de bir ilk kattı bu yumakta yaşamına Artık her yumak serildiğinde 08m 30.santimde bir fotoğraf çekecek ve flicker da o gün paylaşacak . Burdan izlenebilir .